האינטרנט וה- WEB התחילו כאמצעי תקשורת דרכם המשתמש יכל לבקש מידע. אבל זה לא לקח הרבה זמן לכמה נשמות בעלות יוזמה לראות את הערך שב"דחיפת" (pushing"") מידע למשתמשים בהתבסס על העדפות מוגדרות מראש. במודל ה push (דחוף), משתמשים לא מחפשים את דרכם בכל מה שיש ל WEB להציע. במקום, הם פשוט מכניסים את מגוון תחומי ההתעניינות והצרכים לתוך מאגר המידע שלצד השרת. לאחר מכן השרת אוסף את כל המידע שהוא מרגיש כי רלוונטי ודוחף את המידע לשולחן העבודה של המשתמש באמצעות תוכנות המשתמש, שזה לפעמים דפדפן סטנדרדי אבל לעתים קרובות ממשק כגון PointCast או Yahoo News Ticker.