מונח זה הנשמע כל כך טכני למעשה מתאר מוצר לצרכן שיכול למצוא שוק המוני. בתחילת 1996, Larry Ellison, CEO של מפתח מסדי הנתונים Oracle, נקרא לפיתוח של התקן חישוב של פחות מ 500$, או " לקוח דק ," שיכול להחבר לאינטרנט. תיאורטית, הלא PC-ים האלה ישתמשו באינטרנט כאתר אחסון גדול לנתונים וליישומים. למרות שבהתחלה יועד כלקוח זול לרשתות משותפות, Ellison גם חזה שNC יהפוך למתקן נפוץ בבתים. כבר באמצע שנת 1996, כמה חברות—כולל IBM ו Compaq --הכריזו על תכניותיהן לNCs, אולם עדיין לא בנקודת המחיר של 500$.